Sunday, July 6, 2014

this worldly life - catatan sempena 6 Julai 2014

Astaghfirullah.

Alhamdulillah.

Harini dah dua tahun sejak hari tu. 6/7/12. Sejarah aku dan dia dah lama lagi sebenarnya. Sejak kecik. Mama abah kenalkan aku dengan dia. Antara perkara termanisss dalam hidup aku. Aku belajar mencintai dia. Dari sebelum tadika, naik alam sekolah, terus ke alam kolej. Mama abah mahu aku terus mencintainya dan aku sememangnya begitu setulus hati aku. Dia mungkin terlalu osem sampai aku tak tahu nak gambarkan. Tapi Allah menyaksikan sukaduka aku dengan dia. Ada masa senang, aku rasa sangat bahagia bagaikan naik ke awan dan Allah nak ajar aku bersyukur. Ada masa susah dgn dia, aku tahu, tentu ada apaapa yg Allah nak aku perbaiki pada diri aku dalam perhubungan ini. Kadang tu aku dengan dia samasama dengan kawankawan aku. Kadang tu aku dan dia je. Waktu dan tempat yang saling bersilih. Percintaan ini tak pernah rahsia. Aku terlalu sayang dia. Dan aku akui aku masih belajar semua ini. Percintaan ini. Lebih bermakna pada 6/7/12. Itulah kali pertama aku khatam hafazan aku. Pada usia 20 tahun. Segala puji hanya milik Allah. Aku tak mahu kufur nikmat ini :( Masih terlalu banyak yg aku perlu koreksi. Aku kena lebih rajin. rajin. rajin. Aku kena berjuang untuk cinta ini. Aku nak bersama dia sepenuh hati. Walau aku tahu susah.... Dan sekarang aku memang akan terus cuba. Sampai aku mati. Dan ternyata Allah izinkan aku kenal idq (interaksi dengan quran) kat jordan ni. Hu. Sebak. Terima kasih ya Allah atas cinta ini. Terlalu banyak cinta yg Allah bg dalam hidup aku. Dan ini antara yang paling mengesankan aku dalam hidup ni. Aku mahu menjadi hambaNya yg bersyukur. Samasamalah kita. Doakan aku ye...moga thabat dengan cinta ini :) amin. Jzkk

 #8ramadhan1435 #haveyoutilawahONEjuzutoday #cinta #muhasabah #instagram

No comments:

Post a Comment